Stappenplan KIK-V
Benieuwd hoe je als zorgaanbieder kunt starten met geautomatiseerde informatie-uitwisseling? Het stappenplan KIK-V wijst je de weg! Dit stappenplan is een handreiking die aangeeft welke acties nodig zijn om tot geautomatiseerde informatie-uitwisseling met informatie-vragende partijen te komen en is onder andere interessant voor informatiemanagers, applicatiebeheerders, BI-analisten, controllers en kwaliteitsmedewerkers.
De 6 stappen voor implementatie van KIK-V
Met zes overzichtelijke stappen werk je toe naar automatische gegevensuitwisseling via een datastation. Dit doe je op jouw eigen tempo en zonder verplichte volgorde. Het proces start bij stap 1. De stappen en de activiteiten daarbinnen kunnen parallel lopen. Tot stap 2 kun je besluiten de implementatie van KIK-V niet door te zetten. Aan het einde van stap 2 volgt een definitief go/no-go-moment.
Hulpmiddelen
Bij elke stap vind je handige hulpmiddelen die je helpen bij de uitvoering. Deze documenten zijn duidelijk gemarkeerd en kun je vanaf de website downloaden.
Tijdens het implementatieproces krijg je ook een persoonlijk aanspreekpunt aangewezen vanuit KIK-V. Daarnaast kun je profiteren van de implementatie-ervaring die inmiddels is opgedaan met meer dan zestig andere zorgaanbieders.
Heb je vragen over het stappenplan of over andere zaken rondom KIK-V? Neem dan contact op via implementatiekikv@zinl.nl.